Sunday, February 12, 2017

OSTEMATRIX YANG OHSEM

Hai, monday blues,

Aku adalah penggemar produk tenusu (susu, cheese, super ring eh?), jadi rutin dari kecik mak aku disiplinkan untuk minum segelas susu setiap pagi. Tapi setakat segelas sehari cukup ke nak support calcium kau sampai ke tua? Betul, aku bukan pakar pemakanan yang bole bagi kau fakta yang tepat. Tapi tak salah kan ikhtiar? itu tandanya kau berusaha.

Makin meningkat usia ni, serba-serbi makin kurang. Yelah, umpama kereta buruk asyik kena hantar pergi bengkel. Kalau tak jaga dengan betul, lagi lah kau kerap keluar masuk hospital. Kau kata tu ketentuan, takdir tuhan? Tapi tak salah kalau ikhtiar?

Penah tak kau dengar bila solat lutut bunyi prakk..prakk..bila rukuk dan nak sujud? lutut aku pon sama. Aku penah baca kat google, itu adalah tanda calcium kau makin kurang dik. Haa takut tak, taku tak? Makin lama akan teruk ke kak? Bole kena reput tulang ke kak? Aku bukan doctor, tapi kita bole ikhtiarkan?

Aku jenis yang malas makan sayur, buah dan segala mak nenek yang berkait sengan serat, maka sembelit is my bestfriend. Jangan kau teran dik, nanti paksa-paksa buasir pulak kau dapat, dah tak pasal-pasal. Apa yang kita boleh buat? Ya, kita ikhtiar cara lain.

TAPI, Sejak consistent besama si dia setiap malam sebelum ketiduran, tiada lagi lenguh-lenguh badan bila bangun pagi, dan ke toilet tak payah kau teran-teran sebab akan terasa dengan sendirinya, alhamdullilah. minggu lepas kawan aku pulak complaint, simpul biawak ditengah malam nya yang hening dah hilang, alhamdullilah.

Kalau nak badan sihat, kena la buat sesuatu untuk jadi lebih baik kan. Tak salah kalau kau  boleh maintain kan gaya hidup ke arah yang lebih sihat. Yayy, hidup lebih indah besama si dia.


hari-hari lebih indah bersama si dia

Si dia Ostematrix 


Aku tak kan ambik kalau produk tu tak ada cop mohor KKM

Sekian..





3 comments:

  1. Betul ni produk shaklee ni memang ohsem.. kami jenis angin pastu perut kembung. Lepas consume shaklee ginger dh hilang rasa kembung perut.hehehehe.. masalah settle.

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. tau takpe.. iols masalah sembelit.. terus okay dh skrg ni.. nti uols nk tambah produk shaklee roger la i hehe

    ReplyDelete
  3. Hahaha.. tau takpe.. iols masalah sembelit.. terus okay dh skrg ni.. nti uols nk tambah produk shaklee roger la i hehe

    ReplyDelete