Sunday, February 5, 2017

TERJEBAK DENGAN SHAKLEE?



Al-kisah bermula bila aku selalu letih, tak ada tenaga rasa nak duduk baring je sepanjang masa. Sampai lah satu hari, aku dapat first job after graduate. Office aku masa tu kat Bangi, jadi mulalah rutin eight-to-five aku. Mula-mula tu bekobar-kobar pergi kerja. Yerlah, baru dapat kerja lah katakan

Masuk bulan ke-dua, mulalah aku rasa sakit badan, rasa nak demam selsema semua ada. Jadi, aku pon search lah kat instagram kengkonon nak cari vitamin c, nak boost-up immune katanya. Maka, aku pon belilah vitamin c dari Shaklee.

Masa aku beli tu aku tak tahu pon Shaklee tu ape, main beli je. Aku ni jenis banyak tanya, di sebabkan penjual Shaklee yang aku beli tu tak berapa nak mesra, aku tanya 5 dijawabnya 1 maka aku malas lah nak tanya banyak pasal supplement lain.

Ini pulak kisah aku dengan penjual Shaklee ke-2, suatu hari aku pegi lunch dengan client kat Bangi, dekat kedai tu ada dorang jaul produk-produk Shaklee dengan harga yang sangat sangat murah iaitu harga ahli. Kalau ikutkan undang-undang Shaklee benda tu salah dan kau juga anaya peniaga-peniaga Shaklee yang lain.

Aku tak tahu masa tu, jadi aku pon beli lah ESP dengan dia. Kalau kau nak tau, ESP ni salah satu produk fevret aku, sebab dia bagi tenaga yang luar biasa sepanjang hari. Yerlah aku eight-to-five kau ingat larat lagi ke nak balik masak untuk suami. Alhamdullilah, lepas seminggu minum ESP aku di beri tenaga itu, syukur!


Rutin setiap pagi haruslah minum segelas ESP 

Hari-hari lebih indah selepas minum ESP

Masih tidak berpuas hati dengan dua penjual Shaklee di atas, nak di jadikan cerita, satu hari aku scrool-scrool facebook ternampak page “kedai vitamin dot dot” hmm.

Kat sinilah macam mana aku kenal dengan kak L,  yang ku tanya satu dia jawabnya sepuluh, hahaha. Dan yang sekarang tak jemu-jemu ajar aku pasal business Shaklee. Sumpah, waktu aku mula-mula kenal Shaklee bukan sebab nak beniaga.

Aku mula kan first step aku dengan whatsapp kak L, masa tu aku ada nampak testimoni pasal Shaklee Nutriwhite gentle action makeup remover (taka da niat nak membeli), lepas tu aku tanya kak L banyak gila pasal makeup remover. Tak tahu kenapa, aku terbeli makeup remover tu dan demand betul request COD ke Putrajaya, with RM10 extra charge (padan muka kau).

Start dengan beli  makeup remover, lepas tu aku beli pulak GLA complex atas sebab tiap-tiap bulan aku senggugut tahap sakit kena tidoq ja. Subhanallah, dengan izin allah, next period aku memang dah tak sakit, macam magic kan?

Aku tak tahu lah apa ilmu yang kak L ni guna, lepas satu satu produk aku beli dengan dia. Sampai la next pembelian aku iaitu vitamin E dan ESP aku tercair dengan pujukan kak L untuk jadi member Shaklee, hahahaha. Disebabkan perbandingan harga yang murah aku pun joinlah, tanpa ada niat untuk buat business pon.

So, inilah cerita panjang antara aku, Shaklee dan kak L,cewahhh. moralnya kat sini, bila jumpa atau kenal orang untuk kali petama jangan pandang negative seperti fikir orang tersebut tidak berduit atau pandangan-pandangan negative yang lain. Bagi layanan yang baik dekat customer, mereka rasa selesa jadi kau jugak yang untung.

Kalau terer cuba la cari mana satu kak L,haha


Sekian kisah terjebak dengan Shaklee

Asmahan Azman,
Your Shaklee Indipendent Distributor






No comments:

Post a Comment